Pilótajáték

repülőgép karbantartási panaszlapok

2005. 10. 12. · Hócipő 2005/21

A pilóták minden repülés után kitöltenek egy panaszlapot, melyben közlik a szerelőkkel, hogy milyen mechanikai problémák léptek fel a repülés alatt, melyeket helyre kell hozni. A szerelők elvégzik a javításokat, és a panaszlap alján leírják, hogy mit végeztek. A pilóta a következő repülés előtt ezeket elolvassa. Azt nem lehet mondani, hogy a földi kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk. Itt van néhány valós karbantartási panasz és probléma, a rájuk adott válasz úgy, ahogy a Quantas légitársaság pilótái és mérnökei a panaszlapokat kitöltötték. Mellesleg a Quantas az a légitársaság, melynek még sose volt balesete.

P = A pilóta által leírt probléma.
M = A mérnök által közölt megoldás.

x x x

P = A 3-as motor hiányzik.
M = A 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny alatt megleltük.

x x x

P = Mókásan viselkedik a repülőgép.
M = Figyelmeztettük a repülőgépet, hogy változtasson a viselkedésén, repüljön rendesen, és komolyodjon meg.

x x x

P = A célradar dúdol.
M = Átprogramoztuk, és most már énekel.

x x x

P = Egér van a pilótafülkében.
M = Üzembe helyeztünk egy macskát.

x x x

P = A bal belső abroncs már majdnem cserére érett.
M = Bal belső abroncs majdnem lecserélve.

x x x

P = Tesztrepülés OK volt, de a leszállási automatika nagyon húzós.
M = A gépen nincs leszállási automatika.

x x x

P = Valami lötyög a pilótafülkében.
M = Valamit meghúztunk a pilótafülkében.

x x x

P = A szélvédőn döglött bogarak vannak.
M = Kérésére kicseréltük őket élőkre.

x x x

P = A robotpilóta rögzített magasságállásban percenként 70 méterrel süllyeszti a gépet.
M = A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát.

x x x

P = Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futóművön.
M = Nyomok eltüntetve.

x x x

P = DME hangereje hihetetlenül nagy.
M = DME hangereje beállítva hihető szintre. (DME= távolságmérő berendezés)

x x x

P = A rögzítőkar bekapcsolása után a gázkar nem mozdul.
M = Azért találták ki.

Beküldte:Kisgadó Balázs