A mintametró

Majláth Mikes László
2009. 08. 10.
Magyarország számára is minta lehet az új berlini metrószakasz, amely egy megállóból áll, s mégis másfél évtizedig építették a német kollégák. A berlini metróépítés felelősének sikerült a közelébe férkőznie a Hócipő riporterének.


Hócipő: Kedves német illetékes! Mit tud mondani az új berlini metróvonal építési sebességéről?

Metrós: Az első kapavágást még Helmuth Kohl végezte el 1995-ben, s most készült el az egyetlen megállóból és két végállomásból álló, 1800 méter hosszú vonal.

Hócipő: Nem kapkodták el a dolgot?

Metrós: A magyar metróépítők ennél valóban gyorsabban haladnak. A mi fúrópajzsunk havonta átlagosan 11 métert haladt.

Hócipő: 14 évnél akkor is előbb kellett volna végezniük.

Metrós: Jó, jó, de vízbetörés is volt. Az sem tudtuk, honnan jön a víz. Egy sörfőzdéből vagy a Reichstagból.

Hócipő: Honnan hová vezet ez a grandiózus vállalkozás?

Metrós: Az új vonal a Brandenburgi kaputól vezet a 2006-os labdarúgó világbajnokságra elkészült új főpályaudvarra.

Hócipő: Előreláthatóan mennyien fogják használni az új metrószakaszt?

Metrós: Előreláthatólag napi 6400-an, főleg turisták.

Hócipő: Az nem valami sok. Ennél többen mennek gyalog. Mi akadályozta még az építést?

Metrós: Az építés 2001-ben leállt, mert a fővárosi önkormányzat nem tudta finanszírozni az építkezést.

Hócipő: Ez nálunk nem fordulhat elő.

Metrós: Jó maguknak. Amíg viszont állt az építkezés, scifi filmeket forgattak a kihalt alagútban. Itt vették fel például a Kaptár több jelenetét.

Hócipő: Ez már megérte. S mennyibe került ez az egész kísértetjárta metróvonal?

Metrós: 320 millió euróba. Ennyi pénzből már építhettünk volna egy összberlini hullámvasutat.

Hócipő: Ez igen sok pénz. A pesti metró kevesebből épül, igaz itt nem Kohl kancellár csinálta az első kapavágást, hanem Demszky főpolgármester.

Metrós: Ez biztos?

Hócipő: A pesti metrónál semmi sem biztos. Az egyik alagút már átért a Duna alatt a Dimitrov térig.

Metrós: Még most is Dimitrov térnek nevezik?

Hócipő: Pontosabban Vámház tér. Az itteni piaci csarnokban vásárolt annak idején fokhagymát Margaret Thatcher.

Metrós: Gratulálok. A mi vonalunkon a Bundestag nevű egyetlen megálló a kancellári hivatal és a képviselői irodaház között épült meg.

Hócipő: Nálunk a képviselői irodaház és a parlament között az 1-es villamos jár.

Metrós: És azon hány honatya utazik?

Hócipő: Egy sem. Mind kocsival jár. Korlátlanul kapnak költségtérítést.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/10  •  V. 7. – V. 20.
ORBÁN ÉVEKIG FALAZOTT MATOLCSYNAK! Para-Kovács Imre: már várja, hogy Magyar Péter emlőssel szexeljen, ukránoknak kémkedjen és idős asszonyokat gázoljon a zebrán Váncsa István: Szép hazánkban a veszélyhelyzet olyan, mint egykoron a szovjet és a magyar nép barátsága: örök és megbonthatatlan! Smuzewitz Ilona: Balsors akit Weber tép – aki szerint nem pontosan így van a Himnusz szövege, annak át van mosva az agya! Farkasházy Tivadar: hatezer éves a Hócipő Havas Henrik sajtó alá rendezte a karmelitában Orbán főművét, a Háború és békét Dési János lebuktatja magát, hogyan csinálta ki a magyar sertésexportot, amikor tudósított a titokban tartott sertéspestisről Verebes István előzetes riportja a 2026-os választások után a Parlamentből távozó fideszes politikusokról A Heti Kamu megtudta: Kövér László véletlenül saját magát is kitiltotta az Országgyűlésből Selmeczi Tibor: dübörög a jólét, ha akad aki megveszi az 5500 forintos lángost is!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.