A motor

Bartus László
2010. 12. 15. · Hócipő 2010/25
Augusztus a szerelem hónapja, nem olyan, mint a csalfa május, hanem olyan ősz előtti. Schmitt Pál nem véletlenül választotta ezt a hónapot, hogy a köztársasági elnök hivatalába lépjen. Döntését leginkább az motiválta, hogy a Várból jobb rálátás nyílik a nemzet asszonyállományára, titkárnők, adminisztrátorok és mosónők fenekére, hogy aztán a Sándor-palotából illatos angyalkás levélpapíron támadjon. Ebből a magaslatból könnyebben választja ki azt a néhányat, akit még nem ültetett a motorjára. Motorja strapabíró, erős, kielégíthetetlen, ezért úgy gondolta, ő maga lehetne a törvényhozás motorja. És az is lett. Egy nagy álló motor. Egy motorsapka. Mivel Schmitt a motorjával gondolkodik és nem a fejével (hiszen abban semmi nincs, fejjel gondolkodni mindenki tud), alkotmányozásra szánta el magát. Ennyi ésszel ahhoz jó nagy motornak kell lenni. Mint ahogy ahhoz is, hogy New Yorkban azokkal az emigránsokkal találkozzon, akiket az Astoriában akkor hallgatott le a KGB, amikor ő volt a menedzser. A Vatikánban a pápa szoknyája megzavarta, de az apácák láttán arra az elhatározásra jutott, hogy a kereszténységet feltétlen be kell venni az alkotmányba. Gyorsan a kereszténység tanulmányozásába fogott, meg is jegyzett belőle öt nevet, úgymint Luther, Kálvin, sátán, Szent Pál és Szent Ágoston. Ezeket néha keveri, mint Korda Gyuri a lapokat, de erről Semjén (a másik motor) se tud többet. Isten ismerős volt neki, előtte Jánosnak hívták, most másnak, a fényképét az íróasztalán őrzi. Bánta, hogy Szent Pálról későn szerzett tudomást, mert akkor a magáról elnevezett érmet Schmitt Szent Pál Érdeméremnek nevezte volna el. Miután megnézte a VIII. Henrik élete című filmet, arra a felismerésre jutott, hogy a Szent Koronának is az alkotmányban a helye. Felkérte a Szent Korona- tan ismert szakértőit. A szerzőknek ez időre csökkentették a gyógyszeradagját. Schmitt Pál a Sándor-palotában a felkészültségének megfelelő gondnoki feladatokat lát el: ellenőrzi a menetleveleket, kapcsolgatja a villanyokat, és amit elé tesznek, úgy mint törvények, tisztítószerek leltára stb., azt elolvasás nélkül aláírja. Így az alkotmányhoz írt javaslatokat is csak a motorjával látta. Nem ő írta, ezért a helyesírás nem volt olyan rossz, de azért akadtak benne hibák. Csak ahhoz ragaszkodott, hogy a szurkolás és a motorozás legyen alapvető emberi jog, és annyit kért egy körúti fodrásznő kérésére, hogy akkor valamit már a nyelvhasználatról is írjanak bele. Tőle jött a forraszték kifejezés két magyar között. Jogot védeni ráér majd akkor, ha kirúgja isten vagy a sátán. Mint az elődje, aki szintén egy motor volt, csak nem akkora.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/9  •  IV. 24. – V. 6.
BRÜSSZEL BOSSZÚJA: Felderítettük, hogyan palizták be Matolcsy Ádámot, Rogán Antalt és Tiborcz Istvánt a rájuk fenekedő brüsszeli sorosisták! Para-Kovács Imre: Mostantól az igazság csak attól függ, hogy ki mondja el és hányszor Váncsa István: Elmeroggyant autót nem vezethet, országot igen, sokba kerül ez nekünk Smuzewitz Ilona: Hogyan mentették meg a rendszert a megsemmisüléstől a munkahelyükre időben érkező fideszes képviselők? Farkasházy Tivadar: Mi tartott másfél évtizedig abban, hogy Brüsszel megfogadja Orbán tanácsát, és ne nyújtson segédkezet hazug és csaló kormányoknak? Havas Henrik: Megkapják-e Mészáros Lőrincék a Titanic II-t, amire már az előleget is befizették? Lendvai Ildikó: Utcai harcos a vámháborúban Dési János: Na de kihez kerülhetett Fenyő János Mont Blanc tolla? Verebes István: Assisi Szent Ferenc találkozása Iványi Gáborral A Heti Kamu megtudta: Tiborcz István Orbán Ráhelt is csak bérli Selmeczi Tibor: Nem lehet véletlen, hogy Trianonnál a románok a kolozsvári töltött káposztát nyúlták le!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.