Légből kapott

Trunkó Barnabás
2014. 03. 05. · Hócipő 2014/05
Impozáns látvány volt, amikor a miniszterelnök helikoptere – a Hungarian Air Force One – elemelkedett az oly’ sokat látott pesti rakpart kőkockáiról, és Kelet felé fordította bumfordi orrát.

„Ennyi!” – mondotta a filmes stáb főnöke, akinek egy számlakönyv volt a hóna alatt, és fizimiskája erősen hajazott Francis Ford Coppolára. A közszolgálati híradó stúdiójába igyekezett, hogy majd alákeverjenek valami jó kis Wagnert.

A tervezett határ menti látogatás nem volt fenyegető jellegű, a TEK-es főnök is csak megszokásból vitt magával egy bazi nagy stukkert, a belügyminiszteren meg látszott, hogy szívesebben menne a Wartburgjával. A háromfős kommandó egyébként szakított azzal az íratlan szabállyal, hogy kulcsfontosságú személyek nem utazhatnak azonos repülő eszközön. Egyébként – itt most nem részletezendő okok miatt – volt velük két pilóta is.

Csapataink a határrevíziót egy Mi–2 típusú helikopterrel hajtották végre (NATO-kódja: „Hoplite”, ami ókori görög nehézfegyverzetű spártai gyalogos katonát jelent). A helikopter R–14-es oldalszámot viselt, ahogy mondani szokás: az ellenség megtévesztése céljából, ugyanis csak három van belőlük a rendészeti szervek üzemeltetésében. Mehettek volna honvédségi helikopterrel is, de abból csak két hadra fogható akad, azok is csak azért, hogy a hadgyakorlatok során mímelni tudják a barát-ellenség összecsapást. De ez az állapot már nem tart sokáig, mert a kormány most készül kiírni egy közbeszerzési pályázatot az új helikopterflottánkra, úgyhogy a Közgépnél most nagy a készülődés.

A mélységi felderítőcsapat hosszasan szemlélte az alattuk térképként elterülő tájat, és próbálták kitalálni, hogy hol lakott Vörösmarty Mihály.

A légi deszant egyenletes sebességgel haladt a célterület felé, a pilóta nem akart nagyon odalépni, mert akkor a Mi–2-es elég sokat fogyaszt, és a hatósugara alig haladja meg a 300 kilométert, tankolni meg nem akartak leszállni Vásárosnaménynál.

De amúgy a légügyeink rendben vannak, még a Malév is jobban teljesít, mert amióta megszüntettük, alig van deficitje.

Nem beszélve arról: elképzelhető, hogy hamarosan a magyar légierő fogja védeni a horvát légteret is, mert déli szomszédaink az egész légiflottájukat beadták műszaki vizsgáztatni egy ukrán szervizbe, és ott most egy kis csúszásra lehet számítani. Azért az nagy elégtétel lesz Hernádi Zsoltnak, ha majd a korrupciós vádak alól végleg mentesült Gripenjeink fogják védeni a horvátországi INA-benzinkutakat!
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/9  •  IV. 24. – V. 6.
BRÜSSZEL BOSSZÚJA: Felderítettük, hogyan palizták be Matolcsy Ádámot, Rogán Antalt és Tiborcz Istvánt a rájuk fenekedő brüsszeli sorosisták! Para-Kovács Imre: Mostantól az igazság csak attól függ, hogy ki mondja el és hányszor Váncsa István: Elmeroggyant autót nem vezethet, országot igen, sokba kerül ez nekünk Smuzewitz Ilona: Hogyan mentették meg a rendszert a megsemmisüléstől a munkahelyükre időben érkező fideszes képviselők? Farkasházy Tivadar: Mi tartott másfél évtizedig abban, hogy Brüsszel megfogadja Orbán tanácsát, és ne nyújtson segédkezet hazug és csaló kormányoknak? Havas Henrik: Megkapják-e Mészáros Lőrincék a Titanic II-t, amire már az előleget is befizették? Lendvai Ildikó: Utcai harcos a vámháborúban Dési János: Na de kihez kerülhetett Fenyő János Mont Blanc tolla? Verebes István: Assisi Szent Ferenc találkozása Iványi Gáborral A Heti Kamu megtudta: Tiborcz István Orbán Ráhelt is csak bérli Selmeczi Tibor: Nem lehet véletlen, hogy Trianonnál a románok a kolozsvári töltött káposztát nyúlták le!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.