Tankcsapda

Trunkó Barnabás
2014. 09. 17. · Hócipő 2014/19
Mindennek az a huncut Vjacseszlav Nyikonov az oka!

Nyikonov többször használatos történész-politológus szakember a Kremlben; már Gorbacsov és Jelcin mellett is tanácsadóskodott, most meg VV Putyin stábjának oszlopos tagja. De megunta, hogy minden hajnalban korán keljen és biztonságpolitikai szakértőként végighaknizza a tévécsatornák reggeli magazinműsorait, ezért a gazda benyomta őt a Duma külügyi bizottságának alelnöki posztjára. (Olyan, mint nálunk a listázós Gyöngyösi Márton.)

Nyikonovnak egyébként nagy híre van az orosz külügyi berkekben, elsősorban azért, mert a nagyapját is Vjacseszlavnak hívták, de Molotov néven.

Nyikonov nem hallgatja reggelenként a Klubrádióban Szelestey Lajos nemzetközi lapszemléjét, hanem maga néz utána a híreknek; először mindig a Magyar Nemzeti Arcvonal által létrehozott Hídfő.Net-re kattint. Innen tudta meg, hogy az Egyesült Államok határozott biztatására Magyarországról származó T–72-es harckocsik lánctalpai szántják az ukrán sztyeppéket, és lövegtornyaikat az éppen ideiglenesen ott tartózkodó gyanútlan orosz reguláris alakulatok felé fordítják.

Nyikonov minderről nem csak a Dumában, hanem a CNN-ben is dumált, sőt információit az ITAR-TASZSZ nevű üzenőfüzeten keresztül is publikálta. Bizonyítani persze nem tudta, például azzal, hogy a humanitárius segély-konzerveket szállító orosz gárdaezred Donyeck mellett elfog egy ilyen T–72-est, és a lekapart festék alól előbukkan a magyar fegyvernemi jelzés: a táncoló páva.

Nyikonov fegyelmezetlen ember, valószínűleg előzetesen még a főnökével sem egyeztetett a magyar tankokról. Pedig Vologya nyilván leállította volna! Ha pedig VV Putyin ötlete volt az egész, akkor megvan a véleményem a Kremlről!

Szerencsére idehaza semmi perc alatt kiderült, hogy egy szó sem igaz az egészből. Igaz, hogy néhány tucat garázsban tartott, megkímélt állapotban lévő, de konspirációs okokból hulladék vasnak minősített magyar tankot tengelyre raktunk, és elindítottuk a keleti határ felé, ami a nyírteleki rámpák mellett gyülekező, vasgyűjtésre szakosodott közmunkások érdeklődését is felkeltette. (Nyírtelekre egyébként minden bizonnyal egy fegyelmezetlen MÁV-forgalmista mulasztása miatt került a szerelvény, hiszen ez az ország egyetlen széles nyomtávú hadi átrakodóhelye.)

Hogy azt a bugris Nyikonovot is megnyugtassuk, elárultuk a színtiszta igazságot: azokat a ronda nagy tankokat az egyik NATO-szövetségesünknek, Csehországnak adtuk el. Mert a szlovákok nem vállalták. Mostanában az unortodox magyar gazdasági manőverek gyakran okoznak Európa-szerte meglepetéseket, de ezt a bejelentést csupán a csehek fogadták értetlenül. Jan Pejsek, a prágai védelmi minisztérium kommunikációs és promóciós igazgatója megesküdött rá, hogy Csehországban nincs egyetlen Magyarországról származó harckocsi sem, majd nyilván gúnyosan hozzátette, hogy magyar tankot legutóbb 1968-ban látott.

A gyorsreagálású magyar honvédelmi tárca azonban a helyén volt, és úgy kioktatta Pejseket, mint annak idején Svejk, a derék katona azt a töketlen Vodicka árkászt. A cseh hadügy azért nem tudott a tankszállítmányunkról, mert nyilván a hazai fináncaiknál érdeklődtek a furcsa import felől, a pénzügyőrök meg csak a vállukat vonogatták. Nincs dolguk az efféle szállítmányokkal, mert az EU-országok között vám- és áfamentesség van, már a cukorral is ki van próbálva!

Nyikonov odahaza meg csak tovább locsog az Ukrajnában akciózó orosz pedigréjű magyar tankokról, sőt – kapcsolatai útján – azt is elintézte: ha a magyarok további T–72-eseket rendelnének a csehek számára, a szállítást meg kell tagadni, válaszlépésként az Oroszország elleni embargóra. (VV egyébként nem felejti el, hogy a Moszkva elleni embargó brüsszeli megszavazásakor egyetlen ellenszavazat sem volt!)

Az álhíreket terjesztő Nyikonov végül is pofára esett, mert a magyar tankok eltűntek, a rájuk szerelt éjjellátó készülékek ellenére. Legutóbb egy aprócska csehországi vasútállomáson látták a szigorúan ellenőrzött vonatokat; a személyzet éppen a tankokat mosta. De a magyaroknak ehhez csak annyi közük van, hogy a továbbhaladást engedélyező bélyegzőt végül is véletlenül az egyik forgalmista lány formás popójára nyomták, és a hölgynek megtévesztően magyaros neve volt.

Innen üzenjük VV Putyinnak, hogy válogassa meg a tanácsadóit, hiszen mindennek ez a Vjacseszlav Nyikonov az oka, aki nyilvánvalóan megzavarta az örvendetesen formálódó magyar–orosz kapcsolatokat.

Nyikonovot rúgják ki!

Vagy Hende Csabát!
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/9  •  IV. 24. – V. 6.
BRÜSSZEL BOSSZÚJA: Felderítettük, hogyan palizták be Matolcsy Ádámot, Rogán Antalt és Tiborcz Istvánt a rájuk fenekedő brüsszeli sorosisták! Para-Kovács Imre: Mostantól az igazság csak attól függ, hogy ki mondja el és hányszor Váncsa István: Elmeroggyant autót nem vezethet, országot igen, sokba kerül ez nekünk Smuzewitz Ilona: Hogyan mentették meg a rendszert a megsemmisüléstől a munkahelyükre időben érkező fideszes képviselők? Farkasházy Tivadar: Mi tartott másfél évtizedig abban, hogy Brüsszel megfogadja Orbán tanácsát, és ne nyújtson segédkezet hazug és csaló kormányoknak? Havas Henrik: Megkapják-e Mészáros Lőrincék a Titanic II-t, amire már az előleget is befizették? Lendvai Ildikó: Utcai harcos a vámháborúban Dési János: Na de kihez kerülhetett Fenyő János Mont Blanc tolla? Verebes István: Assisi Szent Ferenc találkozása Iványi Gáborral A Heti Kamu megtudta: Tiborcz István Orbán Ráhelt is csak bérli Selmeczi Tibor: Nem lehet véletlen, hogy Trianonnál a románok a kolozsvári töltött káposztát nyúlták le!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.