Hátul kész!

Trunkó Barnabás
2009. 02. 05.
Nem férnek el a villamosok a felújított Szabadság-hídnál, mert a Nagycsarnok előtti járdaszigetnél összeérnek az egymással szemben közlekedő szerelvények visszapillantó tükrei. Munkatársunk a kiemelt nagyberuházás tervezőmérnökével készített interjút. Hol? Vámház körút!

Hócipő: Ön tervezte ezt a járdaszigetet?

Mérnök: Nagy kihívás volt! Mert ugyebár katedrálist, meg plázákat tervezni mindenki tud, de egy járdasziget az egészen más, összetett feladat.

Hócipő: Miért pont önre esett a választás?

Mérnök: Zártkörű meghívásos pályázat volt. Többször dolgoztam már a BKV-nak. Vannak interferenciáim.

Hócipő: Vagyis referenciái…

Mérnök: Azok is.

Hócipő: Tervezett már villamosmegállót?

Mérnök: Értem mire céloz. Valóban olyan volt ez számomra, mint amikor Michelangelo széklábat farag.

Hócipő: Mi okozta a legnagyobb problémát?

Mérnök: Az, hogy ebbe a villamosmegállóba néha beállnak olyan nagy sárga színű izék…

Hócipő: Vagyis villamosok.

Mérnök: Később én is úgy azonosítottam őket.

Hócipő: Most látott először villamost?

Mérnök: Kérem, én nem villamosmérnök vagyok, hanem építész. De utána olvastam a dolognak.

Hócipő: Gondolom, sok érdekes információval gazdagodott.

Mérnök: A legmeglepőbb az volt, hogy az ilyen sárga izé alatt mindig van két párhuzamos vasvályú.

Hócipő: Ezt a szakirodalom síneknek definiálja…

Mérnök: Na most: az a legmeglepőbb, hogy a villamosnak nevezett objektum haladási iránya megegyezik a két vascsíkéval. Ez okozta a legnagyobb építészeti problémát.

Hócipő: A hídról lekanyarodó, illetőleg a hídra felhajtó villamosok visszapillantó tükrei összeérnek.

Mérnök: Elhiheti, hogy ez engem lepett meg a legjobban. Az ember kidolgozza itt a pájsliját, és akkor jön egy ilyen villamos, illetve kettő, és direkt összeérnek!

Hócipő: Van megoldás?

Mérnök: Természetesen, kettő is. Az egyik az, hogy a villamos a Nagycsarnok előtt behajtja a visszapillantó tükreit, a másik pedig az, hogy kiszélesítjük a Szabadság hidat.

Hócipő: Gondolom, a manuális megoldás győzött…

Mérnök: Na hallja! Pláne ilyen válságos időkben. Pedig én a híd-kiszélesítés mellett szavaztam. Tudja, még soha nem terveztem hidat!
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/14  •  VII. 2. – VII. 15.
Para-Kovács Imre: Az én hazám nem lehet ellenzékben. Kormányon sem, mert a haza nem a NER. A haza önök és én! Váncsa István: Be akarták tiltani, de nem sikerült, nem azért, mert elkúrták, hanem mert a földindulás nem betiltható! Smuzewitz Ilona: Ha még néhány napig megy a kampány, kb. négyszáz millió magyar ember és nő szavazott volna a Voks2025-ön! Farkasházy Tivadar: A világon az ausztrál kormányfőnek lehet a legtöbb birkája. Utána Orbán jön a sorban. Havas Henrik megtudta, hogy Szijjártó portyázói szerzik be a Xanaxot a Karmelita számára, nem olcsó közvetítőkön keresztül Nagy Bandó András: Üzenetek a melegvagyok.hu oldalról • Dési János: Pride-történet 1908-tól napjainkig Selmeczi Tibor: Mészáros nem is zebrát akart venni, hanem fekvőrendőrt, csak nem jutott eszébe a szó Lendvai Ildikó: Orbán szerint civilizált ország vagyunk? Eddig ez nem tűnt fel! Verebes István receptje valóságrealityhez: hogyishívják, izémizé és mittudomén Demszky Gábor a szovjet katonák disznótartási fortélyairól A Heti Kamu megtudta: Lázár megszüntette a késéseket, leszereltette a vasútállomások óráinak mutatóit
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.