Hátul kész!

Trunkó Barnabás
2009. 02. 05.
Nem férnek el a villamosok a felújított Szabadság-hídnál, mert a Nagycsarnok előtti járdaszigetnél összeérnek az egymással szemben közlekedő szerelvények visszapillantó tükrei. Munkatársunk a kiemelt nagyberuházás tervezőmérnökével készített interjút. Hol? Vámház körút!Hócipő: Ön tervezte ezt a járdaszigetet?
Mérnök: Nagy kihívás volt! Mert ugyebár katedrálist, meg plázákat tervezni mindenki tud, de egy járdasziget az egészen más, összetett feladat.
Hócipő: Miért pont önre esett a választás?
Mérnök: Zártkörű meghívásos pályázat volt. Többször dolgoztam már a BKV-nak. Vannak interferenciáim.
Hócipő: Vagyis referenciái…
Mérnök: Azok is.
Hócipő: Tervezett már villamosmegállót?
Mérnök: Értem mire céloz. Valóban olyan volt ez számomra, mint amikor Michelangelo széklábat farag.
Hócipő: Mi okozta a legnagyobb problémát?
Mérnök: Az, hogy ebbe a villamosmegállóba néha beállnak olyan nagy sárga színű izék…
Hócipő: Vagyis villamosok.
Mérnök: Később én is úgy azonosítottam őket.
Hócipő: Most látott először villamost?
Mérnök: Kérem, én nem villamosmérnök vagyok, hanem építész. De utána olvastam a dolognak.
Hócipő: Gondolom, sok érdekes információval gazdagodott.
Mérnök: A legmeglepőbb az volt, hogy az ilyen sárga izé alatt mindig van két párhuzamos vasvályú.
Hócipő: Ezt a szakirodalom síneknek definiálja…
Mérnök: Na most: az a legmeglepőbb, hogy a villamosnak nevezett objektum haladási iránya megegyezik a két vascsíkéval. Ez okozta a legnagyobb építészeti problémát.
Hócipő: A hídról lekanyarodó, illetőleg a hídra felhajtó villamosok visszapillantó tükrei összeérnek.
Mérnök: Elhiheti, hogy ez engem lepett meg a legjobban. Az ember kidolgozza itt a pájsliját, és akkor jön egy ilyen villamos, illetve kettő, és direkt összeérnek!
Hócipő: Van megoldás?
Mérnök: Természetesen, kettő is. Az egyik az, hogy a villamos a Nagycsarnok előtt behajtja a visszapillantó tükreit, a másik pedig az, hogy kiszélesítjük a Szabadság hidat.
Hócipő: Gondolom, a manuális megoldás győzött…
Mérnök: Na hallja! Pláne ilyen válságos időkben. Pedig én a híd-kiszélesítés mellett szavaztam. Tudja, még soha nem terveztem hidat!
Trunkó Barnabás
legolvasottabb cikkei
legolvasottabb cikkei
Trunkó Barnabás
legfrissebb cikkei
legfrissebb cikkei
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/14 • VII. 2. – VII. 15.
Para-Kovács Imre: Az én hazám nem lehet ellenzékben. Kormányon sem, mert a haza nem a NER. A haza önök és én!
Váncsa István: Be akarták tiltani, de nem sikerült, nem azért, mert elkúrták, hanem mert a földindulás nem betiltható!
Smuzewitz Ilona: Ha még néhány napig megy a kampány, kb. négyszáz millió magyar ember és nő szavazott volna a Voks2025-ön!
Farkasházy Tivadar: A világon az ausztrál kormányfőnek lehet a legtöbb birkája. Utána Orbán jön a sorban.
Havas Henrik megtudta, hogy Szijjártó portyázói szerzik be a Xanaxot a Karmelita számára, nem olcsó közvetítőkön keresztül
Nagy Bandó András: Üzenetek a melegvagyok.hu oldalról • Dési János: Pride-történet 1908-tól napjainkig
Selmeczi Tibor: Mészáros nem is zebrát akart venni, hanem fekvőrendőrt, csak nem jutott eszébe a szó
Lendvai Ildikó: Orbán szerint civilizált ország vagyunk? Eddig ez nem tűnt fel!
Verebes István receptje valóságrealityhez: hogyishívják, izémizé és mittudomén
Demszky Gábor a szovjet katonák disznótartási fortélyairól
A Heti Kamu megtudta: Lázár megszüntette a késéseket, leszereltette a vasútállomások óráinak mutatóit
2025/14 • VII. 2. – VII. 15.




GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT
Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.
