183 nap

Trunkó Barnabás
2011. 06. 01. · Hócipő 2011/11
Ennyit kell külföldön tartózkodni, hogy a külhoni rendszámmal ellátott magyar autótulajdonos (továbbiakban: adóalany) megússzon pár millió forintnyi áfát és regisztrációs adót. Őket a hivatalos állami terminológia most pofátlan adócsalóknak tartja, ezért Gyöngyöspata után most az utakon is rendet teszünk.

Sajnos ismét a szlovákokkal fogjuk összeakasztani a bajszunkat, mert ők jöttek rá először arra, hogy nálunk a személyautó irgalmatlanul drága, pedig zömében ugyanolyan gyártmányokkal autózunk, mint az északi szomszédjaink.

Aki viszont legalább 183 napot odaát tölt, az megússza a magyar sarcokat, hiszen életvitelszerűen szlovák.

Hogy a fenében lehetne ezt a 183 napot összeszedni Szlovákiában? Télen szívesen felmegy az ember két hétre a Tátrába (á/14 nap), Pöstyénfürdőn is eltöltök egy wellnesshétvégét (max. 4 nap), és Margit nénihez is ellátogathatok Losoncra (a halottak napi temetőlátogatást is beszámítva: 3 nap), de akkor még mindig messze vagyok attól, hogy életvitelszerű tót legyek!

Szóba jöhet még a párkányi vásár (1 nap), sőt a srácaimnak megmutathatom a Klapka-várat is (+1 nap), bár ők azt hiszik, hogy az a Vámház körút 9. alatt van, ahol zálogból visszamaradt arany- és ezüsttárgyak hihetetlenül kedvezményes áron kaphatók. Lőcsére viszont legalább két nap kell, amíg elmesélem a lőcsei fehér asszony koncepciós pereit.

Persze a szlovák életvitelem legalizálásához ott van még Kassa is, Rákóczi fejedelem hamvaival, nem beszélve Pozsonyról, ahol összeszámolhatjuk, hogy hány királyunkat koronázták meg ottan, amíg a korona méltó helyére került. De ez még mindig csak alig 30 nap; ha elkapnak a terrorelhárítók a szlovák rendszámmal, akkor nekem annyi!

A feltűnően magyaros családnevű szlovák autókereskedő persze udvariasan felajánlja, hogy a rendszám mellé egy lakcímkártyát is kiállíttat nekem; az itthoni igazoltatáskor csak az a fontos, hogy a számomra nyelvtörő szlovák helység- és utcanevet helyesen ejtsem ki.

Nemcsak a NAV-osok haragszanak a tótrendszámosokra, hanem a parkolótársaságok is, hiszen a szlovákok csak Jozef Rohácot hajlandók kiadni nekünk, de a parkolási bírságok behajtásában már nem segédkeznek.

Északi szomszédjaink most attól tartanak, hogy a rendőrök minden szlovák rendszámú autóst le fognak állítani az életvitelük feltárása céljából. Az a tót atyafi, aki egy évben 183 napot Magyarországon tölt (például: az esztergomi Suzuki gyárban melózik), nagyon meg fogja szívni, a hazai rendszámát leszerelik, és pár millióért magyart raknak rá. A szlovákiai, újdonsült kettős állampolgárokat pedig egy gyors alkotmánymódosítással (copiright by Fidesz) arra kötelezhetik, hogy autóikra kérjenek magyar rendszámot.

A szlovák rendszám-vircsaft felszámolásától a kormány évi 10 milliárdos adóbevételt vár.

Ez nagy pénz: ennyiből 50 év alatt újra vissza lehetne vásárolni a Szurgutnyeftyegaz részvényeit.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2017/2  •  I. 18. – I. 31.
VIGYÁZAT! MINDENRE SZEMET VETETT!
Schmidt Mária, az életünket habzsoló történész
Para-Kovács Imre szerint a hideg Gyurcsányék műve Kéri László meglepő hasonlatosságokat fedezett fel 1917 és 2017 között Bakács Tibor Settenkedő megmérkőzne Németh Szilárddal egy tatamin Farkasházy Tivadar nem érti, Hadházyékat miért nem tartóztatták le Felcsúton Trunkó Barnabás a leveleki Tiborcnéról, aki rőzsét gyűjtött, miközben egyik rokona kastélyt vesz Smuzewitz Ilona szerint a külföldre küldött Erzsébet utalványokkal a kormány az idegenforgalmat akarja fellendíteni A köztársaság elrablása, avagy sorozat Magyarországra, 1. rész Szenzációs MTI kép, Kövérnek megmaradt az előző bajusza!
Hócipősök könyvei
PARTNEREINK




GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.