183 nap

Trunkó Barnabás
2011. 06. 01. · Hócipő 2011/11
Ennyit kell külföldön tartózkodni, hogy a külhoni rendszámmal ellátott magyar autótulajdonos (továbbiakban: adóalany) megússzon pár millió forintnyi áfát és regisztrációs adót. Őket a hivatalos állami terminológia most pofátlan adócsalóknak tartja, ezért Gyöngyöspata után most az utakon is rendet teszünk.

Sajnos ismét a szlovákokkal fogjuk összeakasztani a bajszunkat, mert ők jöttek rá először arra, hogy nálunk a személyautó irgalmatlanul drága, pedig zömében ugyanolyan gyártmányokkal autózunk, mint az északi szomszédjaink.

Aki viszont legalább 183 napot odaát tölt, az megússza a magyar sarcokat, hiszen életvitelszerűen szlovák.

Hogy a fenében lehetne ezt a 183 napot összeszedni Szlovákiában? Télen szívesen felmegy az ember két hétre a Tátrába (á/14 nap), Pöstyénfürdőn is eltöltök egy wellnesshétvégét (max. 4 nap), és Margit nénihez is ellátogathatok Losoncra (a halottak napi temetőlátogatást is beszámítva: 3 nap), de akkor még mindig messze vagyok attól, hogy életvitelszerű tót legyek!

Szóba jöhet még a párkányi vásár (1 nap), sőt a srácaimnak megmutathatom a Klapka-várat is (+1 nap), bár ők azt hiszik, hogy az a Vámház körút 9. alatt van, ahol zálogból visszamaradt arany- és ezüsttárgyak hihetetlenül kedvezményes áron kaphatók. Lőcsére viszont legalább két nap kell, amíg elmesélem a lőcsei fehér asszony koncepciós pereit.

Persze a szlovák életvitelem legalizálásához ott van még Kassa is, Rákóczi fejedelem hamvaival, nem beszélve Pozsonyról, ahol összeszámolhatjuk, hogy hány királyunkat koronázták meg ottan, amíg a korona méltó helyére került. De ez még mindig csak alig 30 nap; ha elkapnak a terrorelhárítók a szlovák rendszámmal, akkor nekem annyi!

A feltűnően magyaros családnevű szlovák autókereskedő persze udvariasan felajánlja, hogy a rendszám mellé egy lakcímkártyát is kiállíttat nekem; az itthoni igazoltatáskor csak az a fontos, hogy a számomra nyelvtörő szlovák helység- és utcanevet helyesen ejtsem ki.

Nemcsak a NAV-osok haragszanak a tótrendszámosokra, hanem a parkolótársaságok is, hiszen a szlovákok csak Jozef Rohácot hajlandók kiadni nekünk, de a parkolási bírságok behajtásában már nem segédkeznek.

Északi szomszédjaink most attól tartanak, hogy a rendőrök minden szlovák rendszámú autóst le fognak állítani az életvitelük feltárása céljából. Az a tót atyafi, aki egy évben 183 napot Magyarországon tölt (például: az esztergomi Suzuki gyárban melózik), nagyon meg fogja szívni, a hazai rendszámát leszerelik, és pár millióért magyart raknak rá. A szlovákiai, újdonsült kettős állampolgárokat pedig egy gyors alkotmánymódosítással (copiright by Fidesz) arra kötelezhetik, hogy autóikra kérjenek magyar rendszámot.

A szlovák rendszám-vircsaft felszámolásától a kormány évi 10 milliárdos adóbevételt vár.

Ez nagy pénz: ennyiből 50 év alatt újra vissza lehetne vásárolni a Szurgutnyeftyegaz részvényeit.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2017/6  •  III. 16. – III. 28.
AZ ORBÁN CSALÁD ÉS A KERESZTGYEREKEK Lengyel László: Az eladott jövő Smuzewitz Ilona szerint megjelent Magyarországon a busóbűnözés Farkasházy Tivadar megtudta, Kósa klímaváltozás esetén a Korcsolyaszövetség helyett az Úszószövetség elnöke lesz Para-Kovács Imre az agrárperifériáról érkező politikai elitről, amely megpróbál egy működésképtelen falut csinálni az országból Eörsi István levele Orbán Viktornak Perőcsényből Bakács Tibor nem tudja, ki bűnösebb a közösségből, aki teli tüdővel fújja, vagy csak tátog Trunkó Barnabás alig várja a Gyulaházi Űrközpontot A Köztársaság elrablása V. rész: Hadikapitalizmus Etnikai homogenitást az NB I-be! Megtudtuk, Mészáros Lőrinc végezheti el először a kilenc osztályt
Hócipősök könyvei
PARTNEREINK




GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.