Pilótajáték

repülőgép karbantartási panaszlapok

2005. 10. 12. · Hócipő 2005/21

A pilóták minden repülés után kitöltenek egy panaszlapot, melyben közlik a szerelőkkel, hogy milyen mechanikai problémák léptek fel a repülés alatt, melyeket helyre kell hozni. A szerelők elvégzik a javításokat, és a panaszlap alján leírják, hogy mit végeztek. A pilóta a következő repülés előtt ezeket elolvassa. Azt nem lehet mondani, hogy a földi kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk. Itt van néhány valós karbantartási panasz és probléma, a rájuk adott válasz úgy, ahogy a Quantas légitársaság pilótái és mérnökei a panaszlapokat kitöltötték. Mellesleg a Quantas az a légitársaság, melynek még sose volt balesete.

P = A pilóta által leírt probléma.
M = A mérnök által közölt megoldás.

x x x

P = A 3-as motor hiányzik.
M = A 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny alatt megleltük.

x x x

P = Mókásan viselkedik a repülőgép.
M = Figyelmeztettük a repülőgépet, hogy változtasson a viselkedésén, repüljön rendesen, és komolyodjon meg.

x x x

P = A célradar dúdol.
M = Átprogramoztuk, és most már énekel.

x x x

P = Egér van a pilótafülkében.
M = Üzembe helyeztünk egy macskát.

x x x

P = A bal belső abroncs már majdnem cserére érett.
M = Bal belső abroncs majdnem lecserélve.

x x x

P = Tesztrepülés OK volt, de a leszállási automatika nagyon húzós.
M = A gépen nincs leszállási automatika.

x x x

P = Valami lötyög a pilótafülkében.
M = Valamit meghúztunk a pilótafülkében.

x x x

P = A szélvédőn döglött bogarak vannak.
M = Kérésére kicseréltük őket élőkre.

x x x

P = A robotpilóta rögzített magasságállásban percenként 70 méterrel süllyeszti a gépet.
M = A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát.

x x x

P = Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futóművön.
M = Nyomok eltüntetve.

x x x

P = DME hangereje hihetetlenül nagy.
M = DME hangereje beállítva hihető szintre. (DME= távolságmérő berendezés)

x x x

P = A rögzítőkar bekapcsolása után a gázkar nem mozdul.
M = Azért találták ki.

Beküldte:Kisgadó Balázs

HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/9  •  IV. 24. – V. 6.
BRÜSSZEL BOSSZÚJA: Felderítettük, hogyan palizták be Matolcsy Ádámot, Rogán Antalt és Tiborcz Istvánt a rájuk fenekedő brüsszeli sorosisták! Para-Kovács Imre: Mostantól az igazság csak attól függ, hogy ki mondja el és hányszor Váncsa István: Elmeroggyant autót nem vezethet, országot igen, sokba kerül ez nekünk Smuzewitz Ilona: Hogyan mentették meg a rendszert a megsemmisüléstől a munkahelyükre időben érkező fideszes képviselők? Farkasházy Tivadar: Mi tartott másfél évtizedig abban, hogy Brüsszel megfogadja Orbán tanácsát, és ne nyújtson segédkezet hazug és csaló kormányoknak? Havas Henrik: Megkapják-e Mészáros Lőrincék a Titanic II-t, amire már az előleget is befizették? Lendvai Ildikó: Utcai harcos a vámháborúban Dési János: Na de kihez kerülhetett Fenyő János Mont Blanc tolla? Verebes István: Assisi Szent Ferenc találkozása Iványi Gáborral A Heti Kamu megtudta: Tiborcz István Orbán Ráhelt is csak bérli Selmeczi Tibor: Nem lehet véletlen, hogy Trianonnál a románok a kolozsvári töltött káposztát nyúlták le!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.