Schmuck Andor nem közpénzből készült!

Farkasházy Benedek
2014. 04. 02.
A pártok és képviselőjelöltek már sokféle plakáttal és azok érdekes kihelyezésével csaltak mosolyt az arcunkra (egy szép csokor a ma megjelent újságban is található belőlük). Ma viszont valami egészen új jött szembe velem a metrón. Ami fekete-fehéren azt hirdeti, hogy „Schmuck Andor nem közpénzből készült”. Slussz, passz, e sorok közelében semmi más lényeges információ nem található.


Lehet, hogy szakmai ártalom, és nem mindenkinek szúr szemet, de a plakát bal alsó sarka olyan... szóval olyan érdekesre sikerült. A címek és alcímek elhelyezésére ugyanis vonatkozik néhány elemi szabály, amik közül most csak azt említeném fel, ami nagyjából úgy szól, hogy ami együtt áll (azaz szorosan egymás mellé/alá/fölé kerül), az összetartozik. Távol s közel semmi más szöveg, tehát ezen a plakáton tényleg azt közlik, hogy Schmuck Andor nem készült közpénzből, és nem azt, hogy ez a plakát (vagy ez a metróállomás) nem készült közpénzből.

Ám várjunk csak. Igaz, hogy egészen kis betűkkel, de még egy sor együtt áll a Schmuck Andor készültével foglalkozó szavakkal. Nincs a plakát széléhez közelítve, szép szorosan oda van zárva ezek alá: „Felelős kiadó: Dr. Suha György”.



Márpedig ami együtt áll, az összetartozik. Tehát Dr. Suha György volna Schmuck Andor felelős kiadója? Netán Schmuck Andor azért nem készült közpénzből, mert létrejöttéért maga Dr. Suha György a felelős? Aki ráadásul kiadta magából? Tehát lehetséges, hogy Dr. Suha György a neve ellenére nő volna? Már miért is ne? Annak idején neveztek fiúkat Zsuzsinak, hogy ne vigyék el őket katonának, hátha tovább él a régi divat.

Talán túl szigorú vagyok e plakát tervezőjével, csak az ember olyan könnyen hozzászokik a profizmushoz. Hiszen a kereskedelmi reklámok készítői pontosan tudják, hogy mit akarnak, és azzal is tisztában vannak, hogy azt hogyan kell közölni (vegyél ezt / igyál azt / utazz valahová...). Ebben a környezetben pedig az amatőr munkák könnyen úgy járhatnak, hogy nem azt közlik, ami az alkotójuk szándékában állt, hanem valami egészen mást. Így pedig Schmuck Andor és a Szociáldemokraták – akik egy röpke pillanatig még arra is esélyesek voltak, hogy bevegyék őket az Összefogásba Kormányváltásba – bizony lesüllyedtek az amatőr kamupártok szintjére. Legalábbis kifelé ezt mutatják magukról: van egy párt amelynek a vezetője nem közpénzből készült, és ezt még drága pénzen fontosnak is találja közölni magáról.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2022/11  •  V. 18. – V. 31.
VÁNCSA + PARA + SMUZEWITZ + FARKASHÁZY + VEREBES + DÉSI + TRUNKÓ + SELMECZI + VFJ + ÜRMÖS + MARABU + BÉLABÁTYÓ... Para-Kovács Imre: nem azok váltottak irányt, akiknek határozott elképzeléseik voltak Európáról meg Putyinról, hanem azok, akik nem gondoltak semmit Váncsa István: Orbán átadta az oktatás- és egészségügyet egy főtörzsőrmesternek, majd átvette az agitprop osztály által paranccsá átfogalmazott direktívát Farkasházy Tivadar szerint nekünk most nem is olyan rossz, mint a Fülöp-szigeteken, ahol Marcos fia nyerte az elnökválasztást, Duterte lánya pedig az alelnökit Smuzewitz Ilona nem érti, hogyha egy focista tud négy évet várni két vébé között, akkor egy szívbeteg miért nem tud várni négy évet két rehabilitáció között? Verebes István bemutatja, milyen egyszerű a világmegváltás, egy zalaegerszegi cukrászdában megkávéztatta Bident, Putyint és Zelenszkijt Dési János felmondta Pesti TV előfizetését, és elutazott, ám a pakkjában megbújt egy iciripiciri Vidnyánszky A Heti Kamu megtudta, a kormány gyorsított eljárásban tengerré minősíti át a Balatont
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.