Vérfrissítés a Forma-1-ben
Hamarosan új istállókat köszönthetünk a száguldó cirkusz
mezőnyében. Eddig sem volt szokatlan, hogy a mezőnyben multinacionális cégek
szövetkezzenek régi, tradicionális autógyártókkal, s így alkossanak egy-egy
hivatalos konstruktőrt. Ilyen volt annak idején például a Benetton és a Renault
fúziója. Ezen felbuzdulva és a nemzetközi elismertség vágyától hajtva vág bele
a Forma-1-be számos orosz vállalat. Rögtön itt a Gazprom és a Volga közös
csapata! Mint a sajtótájékoztatón kiderült, a Gazprom részvényesei mostanában
nem nagyon tudnak mit kezdeni a rengeteg osztalékkal, s rubeljeiket szeretnék a
brand fényesítésére és a gázüzemű autók promotálására fordítani.

A gáznagyhatalom sokáig gondolkozott, ki lehetne méltó partnere a bizniszben: egy ideig a Moszkvics újjáéledésében bíztak, majd végül a patinásabb-népszerűbb Volga mellett döntöttek. A retrohullámot igyekszik is meglovagolni a cég, nagy profit reményében hamarosan piacra dobják a 60-as években kis szériában gyártott modelleket (többek között a párttitkári és a kabrió változatot). A csapatnak sikerült sztárversenyzőket szerződtetnie: mivel az első években a PR-marketing szempontok fontosak és nem az eredmények, ezért döntöttek kiöregedett hírességek mellett, így lesz tehát a Gazprom-Volga sofőrje az örök másodhegedűs Barrichello és az autótörései miatt kultikus alakként tisztelt Takagi.

Azóta újabb és újabb csapatok jelezték Bernie Ecclestone felé, hogy szívesen beszállnának. Egyes információk szerint a börtönből hamarosan szabaduló Hodorkovszkij is a Forma-1 felé tekintget Jukosz-Zsiguli fantázianevű csapatával, de az szinte biztos, hogy a Chelsea-re ráunó Roman Abramovics rövidesen licencért folyamodik a Szibnyefty-Pobjeda nevű teamjével, amely szó szerint sötét ló a mezőnyben: az általában éjjel közlekedő, lefüggönyzött, nagy sötét autó mítoszát tudatosan lovagolják meg. Csontfekete színű az autó alapmodellje, s senki sem tudja, milyen kegyetlen teljesítményekre képes.

legolvasottabb cikkei
- Guca - Rezesnek áll a világ
- Volvo - Renault fúzió
Uborkaszezon (olimpia, 4.nap)
Fapapucs vs. olasz csizma (Hollandia - Olaszország 3:0)
Irapuato, avagy magyarokról vagy jót, vagy semmit (olimpia, 9.nap)
Győztesek dupla hamburgerrel, kis kólával, közepes krumplival (olimpia, 15. nap)- A Túró Rudi a globalizáció nyertese
legfrissebb cikkei
2025/24 • XI. 19. – XII. 2.
Para-Kovács Imre keresi a kizárólag propaganda-filmekben és műtrágya-ismertetőkben felbukkanó atyafiakat, anyámasszony katonákat és fehérnépeket
Váncsa István az ismét népszerű „fosztogass úgy, mintha osztogatnál” receptről
Smuzewitz Ilona: Magyar ország és Egyesült Államok ország elnökeiről, akik a tenyerükbe köptek, mielőtt kezet fogtak egymással
Farkasházy Tivadar a sapkabolttá változott ovális irodáról, a saját szemével halló Szijjártóról és az ATV tervezett, autópálya-építési sikerekről beszámoló Führer-interjújáról
Havas Henrik beavat a Mészáros Lőrinc-mélyinterjú előkészítésének rejtelmeibe
Dési János: Hogyan szerezzünk miniszterként szponzort a másodosztályba csúszott focicsapatunknak?
Verebes István röviden arról, hogy ne legyen hosszú
A Heti Kamu a MOMA, a Guggenheim Muzeum és a New York-i galériák Orbán rajzáért folytatott versenyéről
Selmeczi Tibor: Hogyan készítsük el szankciómentes orosz olajjal Orbánék fehér házi menüjét?







