Vérfrissítés a Forma-1-ben

Simonyi Balázs
2007. 12. 19. · Hócipő 2007/26

Hamarosan új istállókat köszönthetünk a száguldó cirkusz mezőnyében. Eddig sem volt szokatlan, hogy a mezőnyben multinacionális cégek szövetkezzenek régi, tradicionális autógyártókkal, s így alkossanak egy-egy hivatalos konstruktőrt. Ilyen volt annak idején például a Benetton és a Renault fúziója. Ezen felbuzdulva és a nemzetközi elismertség vágyától hajtva vág bele a Forma-1-be számos orosz vállalat. Rögtön itt a Gazprom és a Volga közös csapata! Mint a sajtótájékoztatón kiderült, a Gazprom részvényesei mostanában nem nagyon tudnak mit kezdeni a rengeteg osztalékkal, s rubeljeiket szeretnék a brand fényesítésére és a gázüzemű autók promotálására fordítani.


A gáznagyhatalom sokáig gondolkozott, ki lehetne méltó partnere a bizniszben: egy ideig a Moszkvics újjáéledésében bíztak, majd végül a patinásabb-népszerűbb Volga mellett döntöttek. A retrohullámot igyekszik is meglovagolni a cég, nagy profit reményében hamarosan piacra dobják a 60-as években kis szériában gyártott modelleket (többek között a párttitkári és a kabrió változatot). A csapatnak sikerült sztárversenyzőket szerződtetnie: mivel az első években a PR-marketing szempontok fontosak és nem az eredmények, ezért döntöttek kiöregedett hírességek mellett, így lesz tehát a Gazprom-Volga sofőrje az örök másodhegedűs Barrichello és az autótörései miatt kultikus alakként tisztelt Takagi.


Azóta újabb és újabb csapatok jelezték Bernie Ecclestone felé, hogy szívesen beszállnának. Egyes információk szerint a börtönből hamarosan szabaduló Hodorkovszkij is a Forma-1 felé tekintget Jukosz-Zsiguli fantázianevű csapatával, de az szinte biztos, hogy a Chelsea-re ráunó Roman Abramovics rövidesen licencért folyamodik a Szibnyefty-Pobjeda nevű teamjével, amely szó szerint sötét ló a mezőnyben: az általában éjjel közlekedő, lefüggönyzött, nagy sötét autó mítoszát tudatosan lovagolják meg. Csontfekete színű az autó alapmodellje, s senki sem tudja, milyen kegyetlen teljesítményekre képes.


HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/14  •  VII. 2. – VII. 15.
Para-Kovács Imre: Az én hazám nem lehet ellenzékben. Kormányon sem, mert a haza nem a NER. A haza önök és én! Váncsa István: Be akarták tiltani, de nem sikerült, nem azért, mert elkúrták, hanem mert a földindulás nem betiltható! Smuzewitz Ilona: Ha még néhány napig megy a kampány, kb. négyszáz millió magyar ember és nő szavazott volna a Voks2025-ön! Farkasházy Tivadar: A világon az ausztrál kormányfőnek lehet a legtöbb birkája. Utána Orbán jön a sorban. Havas Henrik megtudta, hogy Szijjártó portyázói szerzik be a Xanaxot a Karmelita számára, nem olcsó közvetítőkön keresztül Nagy Bandó András: Üzenetek a melegvagyok.hu oldalról • Dési János: Pride-történet 1908-tól napjainkig Selmeczi Tibor: Mészáros nem is zebrát akart venni, hanem fekvőrendőrt, csak nem jutott eszébe a szó Lendvai Ildikó: Orbán szerint civilizált ország vagyunk? Eddig ez nem tűnt fel! Verebes István receptje valóságrealityhez: hogyishívják, izémizé és mittudomén Demszky Gábor a szovjet katonák disznótartási fortélyairól A Heti Kamu megtudta: Lázár megszüntette a késéseket, leszereltette a vasútállomások óráinak mutatóit
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.