Kettértört egy BKV busz

Megyesi Gusztáv
2009. 01. 20.
Kettészakadt a közepénél egy 173-as autóbusz az Astoriánál, jelentették a hírügynökségek hétfő délután. Az információk szerint a csuklórésznél tört el az alváz, a helyszínen kellett visszahegeszteni, hogy egyáltalán el lehessen vontatni a járművet. Azonnal rámozdultunk a témára.

Hócipő:
Meg vagyunk lepve. Busz még nem törté ketté.

BKV-igazgató: Mi is meg vagyunk lepve. Egy Ikarus 435-ös típusról van szó. Tudtuk, hogy valami történni fog vele, de mi arra számítottunk, hogy inkább kigyullad.

Hócipő: Mindez pénteken reggel történt. Hogy-hogy csak most tudódott ki a dolog?

BKV-igazgató: Nem volt hírértéke. Ha mondjuk a busz fölrepült volna a háztetőre, vagy egyszerűen eltűnt volna a föld méhében, akkor a sajtóosztály kiad egy közleményt. Esetleg.

Hócipő: Eléggé abszurd.

BKV-igazgató: A 173-as busz a Thököly úton közlekedik. Ott annyi a kátyú és a göröngy, hogy ez a minimum.

Hócipő: Azért a sofőr bemondhatná az utasoknak, hogy veszélyes buszon utaznak.

BKV-igazgató: A 173-as busz sofőrjei nem tudnak beszélni. A sok gödör miatt mind leharapta a nyelvét.

Hócipő: Az igaz, hogy hasonló esetekre a BKV külön tarifarendszert dolgoz ki?

BKV-igazgató: Nyilvánvaló, hogy a kettétört busz: két busz. Ebből az is következik, hogy a busz elején érvényesített jegy a busz hátsó felére már nem érvényes, hiszen a váztörés pillanatától már különálló járművekről beszélhetünk. BKV-ellenőreink ezt szigorúan nézni fogják. Kérjük is kedves utasainkat, hogy ne nagyon mászkáljanak az utastérben.

Hócipő: Ilyen buszparkkal egyáltalán meg tudnak reggelenként jelenni Budapest székesfőváros utcáin?

BKV-igazgató: Ha úgy vesszük, márpedig mi úgy vesszük, akkor minden hasonló alváztörés járatsűrítésnek felel meg, hisz’ egy buszból kettő lesz. Szakembereink és a hegesztési pontok szerint viszont egy busz akár négy, sőt nyolcfelé is képes szakadni, úgyhogy Budapest lakossága soha nem látott járatsűrítésnek néz elébe.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/14  •  VII. 2. – VII. 15.
Para-Kovács Imre: Az én hazám nem lehet ellenzékben. Kormányon sem, mert a haza nem a NER. A haza önök és én! Váncsa István: Be akarták tiltani, de nem sikerült, nem azért, mert elkúrták, hanem mert a földindulás nem betiltható! Smuzewitz Ilona: Ha még néhány napig megy a kampány, kb. négyszáz millió magyar ember és nő szavazott volna a Voks2025-ön! Farkasházy Tivadar: A világon az ausztrál kormányfőnek lehet a legtöbb birkája. Utána Orbán jön a sorban. Havas Henrik megtudta, hogy Szijjártó portyázói szerzik be a Xanaxot a Karmelita számára, nem olcsó közvetítőkön keresztül Nagy Bandó András: Üzenetek a melegvagyok.hu oldalról • Dési János: Pride-történet 1908-tól napjainkig Selmeczi Tibor: Mészáros nem is zebrát akart venni, hanem fekvőrendőrt, csak nem jutott eszébe a szó Lendvai Ildikó: Orbán szerint civilizált ország vagyunk? Eddig ez nem tűnt fel! Verebes István receptje valóságrealityhez: hogyishívják, izémizé és mittudomén Demszky Gábor a szovjet katonák disznótartási fortélyairól A Heti Kamu megtudta: Lázár megszüntette a késéseket, leszereltette a vasútállomások óráinak mutatóit
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.