A magyar csillagkapu

Buzsik Zsolt
2011. 12. 05.
Azok, akik az utóbbi hetekben álmatlanul hánykolódtak éjszakánként, azon aggódva, vajon a romló külpiaci konjunktúra ellenére, hogyan növekedhet a gazdaságunk, most megnyugodhatnak. A Magyar Növekedési Terv választ ad minden kételyünkre, mint ahogy a Terv atyja, Matolcsy György is választ adott a Hócipő minden kérdésére.

Hócipő: Miniszter úr, ön hogyan helyezné el hazánkat a világ gazdaságföldrajzi térképén?

Matolcsy György: Mi sem egyszerűbb. Az ázsiai növekedési zóna, vagyis az „új gazdasági selyemút” nyugati kapujaként, a nyugat-európai növekedési övezet keleti kapujaként, az észak-déli irányban húzódó új borostyánút egyik központjaként, valamint a kelet-európai banán alsó csücskétől kissé feljebb.

Hócipő: Ezek szerint rendkívül kedvező helyzetben vagyunk.

Matolcsy György: Ahogy mondja, a siker szinte kódolva van!

Hócipő: Ön azt írja: ahhoz, hogy hazánk az észak-nyugat-európai centrum közelében erős regionális központtá fejlődjön...

Matolcsy György: Igen, ahhoz kulcsfontosságú, hogy a centrumtól való térbeli és időbeli távolságunk csökkenjen.

Hócipő: De hogyan csökkenhet a térbeli és időbeli távolságunk?

Matolcsy György: Egyszerű gondolkodás, egyszerűség, simplicity kell, kedves barátom. A felgyorsult világban minden elakad, ami bonyolult. Ne úgy képzelje, hogy fogjuk a házainkat, a telkeinket, a mindenféle létesítményeinket és odébbtoljuk őket, mondjuk, Svájcba. Persze ez is egy szóba jöhető megoldás, és képesek is lennénk rá, mert a magyarok alkalmasak a sikerre, csak ez egy kicsit bonyolult lenne.

Hócipő: És mi lenne az egyszerűbb megoldás?

Matolcsy György: A féregjáratok! Az általános relativitáselmélet a fekete lyukakon kívül megengedi az úgynevezett féregjáratok létezését is. Tehát ha sikerülne Magyarország és Svájc között egy megfelelő térgörbületet, vagyis féregjáratot létrehozni, akkor nagyon közel tudnánk hozni egymáshoz a téridő szerkezetének e két távoli pontját. Ha a féregjáratban utazzunk a sebességünk a fénysebességet...

Hócipő: Köszönöm, ennyi elég is lesz, miniszter úr.

Matolcsy György: Várjon! Sajnos ez egyelőre csak elmélet. Mesterségesen kellene létrehoznunk egy ilyen járatot. Egy géppel létrehozunk egy kaput, belépünk rajta, és megérkezünk Svájcba. Nem olyan nagy ördöngösség ez. Az ősmagyarok kiemelkedően jók voltak az agysebészetben, mi meg a féregjárat-előállításban leszünk nagyok. Most miért siet annyira? A tárcám internetes konzultációt indít, ha van valami féregkapu-gyártással kapcsolatos ötlete, javaslata, írja meg nekünk, jó?
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/9  •  IV. 24. – V. 6.
BRÜSSZEL BOSSZÚJA: Felderítettük, hogyan palizták be Matolcsy Ádámot, Rogán Antalt és Tiborcz Istvánt a rájuk fenekedő brüsszeli sorosisták! Para-Kovács Imre: Mostantól az igazság csak attól függ, hogy ki mondja el és hányszor Váncsa István: Elmeroggyant autót nem vezethet, országot igen, sokba kerül ez nekünk Smuzewitz Ilona: Hogyan mentették meg a rendszert a megsemmisüléstől a munkahelyükre időben érkező fideszes képviselők? Farkasházy Tivadar: Mi tartott másfél évtizedig abban, hogy Brüsszel megfogadja Orbán tanácsát, és ne nyújtson segédkezet hazug és csaló kormányoknak? Havas Henrik: Megkapják-e Mészáros Lőrincék a Titanic II-t, amire már az előleget is befizették? Lendvai Ildikó: Utcai harcos a vámháborúban Dési János: Na de kihez kerülhetett Fenyő János Mont Blanc tolla? Verebes István: Assisi Szent Ferenc találkozása Iványi Gáborral A Heti Kamu megtudta: Tiborcz István Orbán Ráhelt is csak bérli Selmeczi Tibor: Nem lehet véletlen, hogy Trianonnál a románok a kolozsvári töltött káposztát nyúlták le!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.